Δευτέρα, 4 Νοεμβρίου 2013

Το προφίλ του αναδυόμενου Έλληνα νέου επιχειρηματία

Τι δείχνει η μελέτη της Endeavor Greece σχετικά με τα χαρακτηριστικά του επιχειρείν στην Ελλάδα.




Ευκαιρίες επιχειρηματικής δραστηριοποίησης, ελκυστικής σε επενδύσεις αναδεικνύει η μελέτη της Endeavor Greece παρουσιάστηκε την Τετάρτη 30 Οκτωβρίου με την αφορμή της συμπλήρωσης ενός έτους λειτουργίας του γραφείου στην Ελλάδα.
Η μελέτη ξεκινά με την καταγραφή της επιχειρηματικής δραστηριότητας στην Ελλάδα και των αλλαγών που έχει υποστεί από την έναρξη της κρίσης. Μεταξύ άλλων η Endeavor επιχειρεί να σκιαγραφήσει το προφίλ του αναδυόμενου νέου επιχειρηματία.
Σύμφωνα με την μελέτη αυτό το προφίλ δεν είναι αποκλειστικά το στερεότυπο του 20χρονου επιχειρηματία της Silicon Valley. Οι περισσότεροι επιτυχημένοι νέοι Έλληνες επιχειρηματίες, αναφέρει η Endeavor, είναι μεταξύ 25 και 45 ετών, διαθέτουν ουσιαστική επαγγελματική εμπειρία και δίκτυο, τα οποία αξιοποιούν για την επιτυχία της επιχείρησής τους. Στρέφονται προς την επιχειρηματικότητα από επιλογή και προς αξιοποίηση συγκεκριμένων ευκαιριών, και πολύ σπανιότερα από έλλειψη άλλων προοπτικών. Δεν έχουν εργαστεί ποτέ για το Δημόσιο, έχουν διεθνείς παραστάσεις και αντιλαμβάνονται την αξία της δικτύωσης, του mentoring και της αναζήτησης έξυπνων τρόπων χρηματοδότησης. Βρίσκονται σε φάση ανάπτυξης, και αναζητούν νέο προσωπικό, κυρίως στους τομείς των πωλήσεων και της πληροφορικής.
Αυτοί οι υποσχόμενοι νέοι επιχειρηματίες ζητούν υποστήριξη τονίζεται στην μελέτη. «Πέρα από την ανάγκη πάταξης της γραφειοκρατίας και την έλλειψη ρευστότητας, χρειάζονται πρόσβαση στους κατάλληλους συνεργάτες στις διεθνείς αγορές και ζητούν καθοδήγηση για να κατανοήσουν το πώς λειτουργούν οι αγορές αυτές. Καταγράφουν την ανάγκη για πιο ουσιαστική δικτύωση σε εγχώριο και διεθνές επίπεδο και ζητούν πρόσβαση σε mentors είτε εντός Ελλάδας (κυρίως σε παραδοσιακούς τομείς), είτε στο εξωτερικό (πχ., στον τομέα της τεχνολογίας). Τέλος, επιθυμούν ευκολότερη πρόσβαση σε επενδυτικά σχήματα και έξυπνους τρόπους χρηματοδότησης».
Πιο σαφή business plan ζητούν οι επενδυτές
Οι επενδυτές και οι φορείς που στηρίζουν την επιχειρηματικότητα τείνουν να συμφωνούν ως προς τις ανάγκες των επιχειρηματιών. Αναγνωρίζουν την καινοτομία πολλών από τις νέες επιχειρήσεις και το ισχυρό ακαδημαϊκό προφίλ των νέων επιχειρηματιών. Ωστόσο, δεν είναι ευχαριστημένοι με τη συνολική ποιότητα των προτάσεων που λαμβάνουν. Θέλουν να δουν πιο σαφή business plan και ξεκάθαρους μηχανισμούς δημιουργίας εσόδων. Επικροτούν την επαγγελματική εμπειρία και αναζητούν επιχειρηματίες με σαφή ικανότητα υλοποίησης και περισσότερο ανοικτούς σε σχόλια και παρατηρήσεις.
«Συμπερασματικά, γίνεται σαφές ότι, παρότι συντελούνται σημαντικές αλλάγες, δεν έχει ακόμη υλοποιηθεί στην Ελλάδα επιχειρηματική στροφή μεγάλης κλίμακας. Ούτε έχει σχηματιστεί ένα πλήρες επιχειρηματικό ‘οικοσύστημα’. Βρισκόμαστε ακόμη στην πρώτη φάση της νέας ελληνικής επιχειρηματικής σκηνής. Με αυξανόμενα αλλά όχι πολλά επιτυχημένα παραδείγματα επιχειρηματιών, με πολλούς φορείς που συχνά ανακυκλώνουν το ίδιο κοινό και αρχίζουν σταδιακά να συνεργάζονται για να παράσχουν πιο ολοκληρωμένη υποστήριξη.  Βρισκόμαστε πολύ κοντά στην επόμενη φάση, με ευρύτερη υποστήριξη σε περισσότερους κλάδους, περισσότερα επιτυχημένα παραδείγματα, αλλά και ουσιαστικότερη συνεργασία. Εντός 12-18 μηνών, θα έχει διαμορφωθεί αυτό το νέο τοπίο, το οποίο μπορεί να αποτελέσει τη βάση του νέου επιχειρηματικού μοντέλου της χώρας» καταλήγει η μελέτη.
πηγή : fortunegreece.com