του Δ. Καλοδήμου (ΚΕΣΥΠ Λαμίας)
Για τον υπολογισμό του Βαθμού Πρόσβασης στην Τριτοβάθμια
Εκπαίδευση προσμετράται και ο «Βαθμός Προαγωγής και Απόλυσης» (Β.Π.Α.). O
Β.Π.Α. προκύπτει από τους βαθμός προαγωγής της Α΄ και B΄ τάξης και το βαθμό
απόλυσης της Γ΄ μετά από προσαρμογή όπως φαίνεται στα παρακάτω παραδείγματα
(Αναπροσαρμοσµένος «προαγωγικός» βαθμός ).
Ο κάθε Αναπροσαρµοσµένος «προαγωγικός» βαθμός κάθε τάξης
πολλαπλασιάζεται με τους συντελεστές (0,4/0,7/0,9) όπως φαίνεται στο παρακάτω
πίνακα , τα 3 γινόμενα προστίθενται και το άθροισμα διαιρείται με το 2
(0,4+0,7+0,9=2).
Όπως προκύπτει από το παράδειγμα η μέγιστη βοήθεια
των προφορικών είναι 1 μονάδα στο Β.Π.Α. !
Η συνεισφορά της μιας το πολύ μονάδας των προφορικών μειώνεται δραματικά εάν
λάβουμε υπόψη:
Ι) Ο Β.Π.Α. λογίζεται ως πέμπτος βαθμός για την εισαγωγή του μαθητή στην
Τριτοβάθμια Εκπαίδευση.
ΙΙ) Η κάθε σχολή θα καθορίζει συντελεστή βαρύτητας σε ένα (1) μάθημα από τα
Πανελλαδικώς εξεταζόμενα μαθήματα.
Οπότε πρακτικά η συνεισφορά των προφορικών είναι αμελητέα (της τάξης του 1% για
επιδόσεις πάνω από τη βάση).
Δηλαδή στο “Νέο Λύκειο” θα έχουμε επέκταση σε όλο το Λύκειο των
γνωστών στρεβλώσεων (όλα 20) της βαθμοθηρίας, που σήμερα έχουμε
μόνο στη Γ Λυκείου, χωρίς κανένα λόγο ! Μαθητές και
εκπαιδευτικοί θα μπουν σε μια ψυχοφθόρο κατάσταση χωρίς κανένα χρήσιμο
διακύβευμα γιατί η εισαγωγή στη Τριτοβάθμια Εκπαίδευση καθορίζεται
ουσιαστικά από τη γραπτή επίδοση στα τέσσερα μαθήματα που εξετάζονται
Πανελλαδικά στη Γ’ Λυκείου.
πηγή : http://sep4u.gr